ΝΕΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ 2025 ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ και ΔΗΜΟΥΣ
ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ
( Ιλαρή Τραγωδία)
Η ιλαρή τραγωδία του Ευριπίδη είναι στην ουσία ένα σημαντικό αντιπολεμικό έργο που κινείται από το δράμα στην κωμωδία και αντίστροφα. Η εμπειρία τού Πελοποννησιακού πολέμου και η βαθιά απογοήτευση σημάδεψαν τον ποιητή, με αποτέλεσμα να προβάλει το ειρηνιστικό πνεύμα Ο ποιητής θρηνεί για τις συμφορές Ελλήνων και Τρώων και αναφέρει τις ανυπολόγιστες καταστροφές, καθώς και το πόσο ισοπεδώνει τον άνθρωπο, σωματικά αλλά και ψυχολογικά, ο πόλεμος. Ο πόλεμος που έχει εξίσου ολέθριες συνέπειες για όλους. Δεν κερδίζει ποτέ κανείς, καθώς και οι νικητές είναι ηττημένοι.
Ο Ευριπίδης αντιστρέφει τον Τρωϊκό θρύλο και μεταβάλλει την ιστορία της ωραίας Ελένης, που εξαιτίας της απαγωγής της από τον Πάρη έγινε ο Τρωϊκός πόλεμος, σε φάρσα. Σύμφωνα με αυτό το μύθο, οι Έλληνες πολέμησαν στην Τροία για μια σκιά, αφού ο Πάρης δεν την έκλεψε ποτέ από τη Σπάρτη, αλλά άρπαξε μονάχα ένα έμψυχο ομοίωμα της, ενώ η πραγματική Ελένη μεταφέρθηκε στην Αίγυπτο από τον Ερμή, όπου παρέμεινε κοντά στον βασιλιά Πρωτέα, πιστή στον άντρα της και βαθιά πικραμένη για την τύχη της. Μετά την άλωση της Τροίας ο Μενέλαος φτάνει ναυαγός στην Αίγυπτο. Οι δυο σύζυγοι αναγνωρίζονται και μετά από νέες περιπέτειες φεύγουν μαζί για την Ελλάδα. Γράφτηκε λίγο μετά τη συντριπτική ήττα των Αθηναίων στη Σικελική Εκστρατεία, η κωμικοτραγωδία, το έργο Ελένη του Ευριπίδη διακρίνεται τόσο για τον αντιπολεμικό χαρακτήρα του όσο και για την ανάδειξη αρετών όπως η δύναμη του όρκου και η ευφυΐα, που προσωποποιούνται στη μορφή της κεντρικής ηρωίδας. Αντλώντας όχι από την ομηρική εκδοχή του μύθου, αλλά από αυτήν που δημιούργησε ο λυρικός ποιητής Στησίχορος, ο Ευριπίδης παρουσιάζει τον Τρωικό Πόλεμο σαν μια σφαγή χάριν ενός «ειδώλου» και όχι μιας πραγματικής γυναίκας. Αυτή η σχεδόν καταχρηστικά θεωρούμενη «τραγωδία», διακρίνεται και για τα κωμικά στοιχεία της
«Στην Τροία δεν πήγα εγώ, μόνο το όνομά μου», λέει η Ελένη. Όλοι οι πόλεμοι χρειάζονται τον εξωραϊσμό ενός προσχήματος για να πυροδοτηθούν. Είτε το επίδικο αντικείμενο λέγεται Τροία, είτε Σικελία, η κατακτητική μηχανή χρειάζεται πάντα «ένα πουκάμισο αδειανό», «μιαν Ελένη» για να πάρει μπρος, ένα όνομα που βαφτίζεται κίνητρο. Τα αποτελέσματα είναι αναπόφευκτα κωμικοτραγικά.
Διάρκεια: 110 λεπτά
Συγγραφέας: Ευριπίδης
Μετάφραση - Επιμέλεια κειμένου -Σκηνοθεσία: ΓΙΟΥΛΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Ζωντανή μουσική : ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΛΑΧΑΚΗ
Κινησιολογία: ΓΙΟΥΛΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Κοστούμια: ΚΡΙΣΤΕΛ ΚΑΠΕΡΩΝΗ
Κιθάρες : ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΛΑΧΑΚΗ, ΜΑΡΙΑ ΓΚΡΑΤΣΙΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΣΙΩΤΗ
Κρουστά : ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΖΙΑΡΤΖΙΑΝΗ, ΜΑΡΙΑ ΓΚΡΑΤΣΙΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΣΙΩΤΗ
Κρόταλα – Διάφορα μικρά όργανα : ΑΣΗΜΙΝΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ
Χορογραφίες : ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΣΗΝΗ
Ειδικές κατασκευές : ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
Hair & make up : ΝΙΚΟΣ ΖΗΣΗΣ
Φωτισμοί : ΛΑΜΠΡΟΣ ΣΟΥΝΔΙΑΣ
Video mapping : ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΦΟΥΝΤΟΥΛΗΣ
Δ/νση παραγωγής: ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
Εκτέλεση Παραγωγής: ΤΕΧΝΟΔΡΟΜΙΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΕΛΕΝΗ : ΓΙΟΥΛΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΝΕΛΑΟΣ : ΣΠΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΤΕΥΚΡΟΣ : ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΘΕΟΝΟΗ : ΜΑΡΙΑ ΓΚΡΑΤΣΙΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗ ,
ΘΕΟΚΛΥΜΕΝΟΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΑΚΗΣ ΓΡΑΙΑ : ΑΣΗΜΙΝΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ : ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΟΣ ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ Β : ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΧΟΡΟΣ : ΜΑΡΙΑ ΠΟΠΗ ΓΙΑΝΝΙΚΑΚΗ – ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΛΑΧΑΚΗ - ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΣΙΩΤΗ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΖΙΑΡΤΖΙΑΝΗ - ΜΑΡΙΑ ΓΚΡΑΤΣΙΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗ – ΑΣΗΜΙΝΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ
Επικοινωνήστε μαζί μας για να κάνετε κράτηση και να επιλέξετε την ημερομηνία που σας ενδιαφέρει.
Τηλ. Κρατήσεων : 2105248140 -6936323587 κα. Ανθή Καραγιάννη